Lofotprodukt AS selger foredlet sjømat, hovedsakelig farseprodukter og røkte produkter av laks og ørret, under merkevarene «Lofoten» og «Madam Bergen». Markedet er dagligvare og storhusholdning i Norge. Bedriften ble etablert i 1994, og er i dag markedsleder innenfor sine kategorier i det norske dagligvaremarkedet.

Aktiv satsing på kvalitet, design, produktutvikling og salgsarbeid med smaksdemonstrasjoner i butikk har vært sentralt for vår vekst. Målet er å være i førersetet innen sjømatkategorien, og vi ønsker å tilby forbrukere produktkonsepter og emballasjeløsninger tilpasset stadig skiftende behov.

I 2003 gjennomførte vi et omfattende designprogram hvor varemerket «Lofot-Delikatesser» ble endret til «Lofoten». Formålet var å spille på de positive verdiene knyttet til fisk og fiskeforedling som ligger i begrepet Lofoten, samt å tydeliggjøre kvaliteten og bredden i vårt varesortiment. Høsten 2009 mottok Lofotprodukt den prestisjetunge prisen Design Effekt Grand Prix som en følge av dette arbeidet.

I 2013 ble Lofotprodukt kåret til Årets mat- og drikkeprodusent av NHO, Årets sjømatbedrift av Intrafish og Fiskeribladet Fiskaren, og Årets Glutenfrie bedrift av Norsk Cøliakiforening. I 2014 vant selskapet reklameprisene Sølvfisken, Gullfisken og Årets innsiktspris for reklamekampanjen "Hold i torsken".

Insula-konsernet ble etablert med utgangspunkt i Lofotprodukt AS i juni 2015.